UROLOGICKÁ AMBULANCE

MUDr. Kateřina Dubská

S čím Vám můžeme pomoci:

• Preventivní prohlídky – zejména screening karcinomu prostaty u mužů.
  • Onemocnění močových cest (ledvin, močovodů, močového měchýře), pánevní bolesti
  • Onemocnění prostaty a zevního genitálu u mužů
  • Poruchy močení u mužů i žen – urgence, inkontinence atd.
  • Diagnostika a léčba zánětlivých onemocnění ledvin, močového měchýře, zevního genitálu (muži).
  • Zavedení či výměna cévky, výměna epicystostomie, nefrostomie
  • Diagnostika a léčba nádorových onemocnění ledvin, močového měchýře, zevního genitálu (muži).
  • Diagnostika močových kamenů
  • Poruchy erekce

V naší ambulanci ošetřujeme i dětské pacienty

UROFLOWMETRIE

Vyšetření uroflowmetrie je diagnostický test, který se používá k měření průtoku moči během močení. Toto vyšetření pomáhá lékaři posoudit funkci močového traktu a diagnostikovat různé poruchy, jako jsou například problémy s močovým měchýřem nebo močovou trubicí, či prostatou. K tomuto vyšetření je nutné se objednat předem.

Příprava na vyšetření:

• Před vyšetřením je doporučeno dostatečné pití tekutin. To pomáhá zajistit dostatečné množství moči pro správné provedení testu. Vyšetření proběhne až po naplnění močového měchýře.

Průběh vyšetření:

• Během vyšetření budete močit do trychtýře, který usměrňuje proud moči na speciální zařízení s citlivými senzory. Tato zařízení měří průtok moči, zaznamenávají data a hodnotí kvalitu močení. Z výsledků vyšetření je sestaven protokol, který je následně začleněn do lékařské dokumentace.

Analýza výsledků:

• Lékař analyzuje zaznamenaná data a posoudí, zda jsou výsledky v normě, nebo zda naznačují přítomnost nějakých zdravotních problémů. Na základě těchto výsledků může lékař doporučit další diagnostická nebo léčebná opatření, pokud se to považuje za nezbytné.

ULTRAZVUKOVÉ VYŠETŘENÍ

Ultrazvukové vyšetření v oblasti urologie je běžnou a neinvazivní diagnostickou metodou, která umožňuje lékaři detailně prozkoumat struktury močového systému. Naše ambulance je vybavena moderním ultrazvukovým přístrojem značky GE HealthCare, který nám umožňuje provádět tato vyšetření s vysokým rozlišením, zaměřeným na vizualizaci a hodnocení orgánů močového systému, včetně ledvin, močového měchýře, prostaty a varlat. Pomocí tohoto přístroje měříme velikost těchto orgánů, sledujeme průtok krve, naplněnost močového měchýře a hledáme případné patologické změny.

Během vyšetření pacient obvykle leží na zádech nebo na boku na vyšetřovacím stole, v závislosti na orgánu, který je zkoumán. Na kůži v oblasti ledvin a břicha se aplikuje gel, což zlepšuje přenos ultrazvukových vln. Lékař následně pohybuje senzorem (ultrazvukovou sondou) po kůži s cílem získat obrazy ledvin a okolních struktur. Na základě zjištěných výsledků je indikován další postup, léčba nebo sledování.

K tomuto vyšetření NENÍ NUTNÉ být nalačno

UROLOGIE ČB s.r.o.